Pozycjonowanie zagraniczne – jak robić to skutecznie?
Z pozoru pozycjonowanie powinno być identyczne wszędzie, bowiem wszystko odbywa się w tym samym środowisku – Google. W pewnym stopniu teza ta jest prawdziwa, ponieważ wytyczne z zakresu on-site i off-site są takie same.
Niemniej pozycjonowanie strony w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji czy Hiszpanii jest bardziej złożone, ponieważ wymaga ono wnikliwej analizy:
- danego rynku,
- konkurencji,
- fraz kluczowych,
- wyników wyszukiwania.
Frazy kluczowe
Należy ustalić, co wpisują użytkownicy wyszukiwarek w danym kraju, aby uzyskać wyniki odpowiadające tym, po których chciałbyś, aby wyświetlała się Twoja strona internetowa. Następnie warto zweryfikować konkurencyjność najbardziej popularnych fraz kluczowych, ponieważ może się okazać, że inwestycja finansowa i czasowa w konkretną frazę, z racji zdominowania jej przez największe firmy danego rynku, może być mniej opłacalna od wybrania fraz o niższej popularności, ale charakteryzujących się większą szansą na konwersję (np. frazy długiego ogona).
Warto w tym celu zaufać specjalistom z naszej agencji, którzy przy wsparciu najlepszych analitycznych programów, będą w stanie przygotować skuteczną strategię dla Twojej strony internetowej.
Każdy rynek to inne wymogi, czyli dobranie odpowiedniej strategii dla pozycjonowania zagranicznego
W przypadku pozycjonowania zagranicznego istotne są wymogi, które stawia dany rynek.
Jednym z najważniejszych elementów, który należy zweryfikować, jest to, jaką końcówkę będzie miała nasza domena: .co.uk, .de, .fr, .com, .it, a może .es?
Należy również przemyśleć, czy strona będzie miała kilka wersji językowych, czy użytkownicy sami mają wybierać język.
Ponadto każdy rynek rządzi się innymi prawami nawet w takich kwestiach, jak:
- sposób nawigacji po stronie,
- konstrukcji ścieżki zakupowej,
- preferencje dotyczące treści na stronie,
- lokalne przepisy i standardy dotyczące reklamy i marketingu.
Przykładowo, w Japonii dominują strony internetowe z minimalnym interfejsem i tekstami, skupiające się na zdjęciach, a także preferuje się pastelowe kolory i minimalistyczny design. Z kolei w Arabii Saudyjskiej warto pamiętać o ograniczeniach w zakresie wykorzystania niektórych symboli czy słów związanych z religią.