Pozycjonowanie zagraniczne

Międzynarodowe pozycjonowanie daje szansę dotarcia do znacznie szerszego grona potencjalnych klientów. Jeśli rynek krajowy stał się dla Ciebie za mały lub masz świadomość, że Twój produkt lub usługa może cieszyć się większym zainteresowaniem w innym kraju, to powinieneś pomyśleć nad tym, aby rozszerzyć widoczność swojej strony na inne rynki.

    Pozycjonowanie zagraniczne – jak robić to skutecznie?

    Z pozoru pozycjonowanie powinno być identyczne wszędzie, bowiem wszystko odbywa się w tym samym środowisku – Google. W pewnym stopniu teza ta jest prawdziwa, ponieważ wytyczne z zakresu on-site i off-site są takie same.

    Niemniej pozycjonowanie strony w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji czy Hiszpanii jest bardziej złożone, ponieważ wymaga ono wnikliwej analizy:

    • danego rynku,
    • konkurencji,
    • fraz kluczowych,
    • wyników wyszukiwania.

    Frazy kluczowe

    Należy ustalić, co wpisują użytkownicy wyszukiwarek w danym kraju, aby uzyskać wyniki odpowiadające tym, po których chciałbyś, aby wyświetlała się Twoja strona internetowa. Następnie warto zweryfikować konkurencyjność najbardziej popularnych fraz kluczowych, ponieważ może się okazać, że inwestycja finansowa i czasowa w konkretną frazę, z racji zdominowania jej przez największe firmy danego rynku, może być mniej opłacalna od wybrania fraz o niższej popularności, ale charakteryzujących się większą szansą na konwersję (np. frazy długiego ogona).

    Warto w tym celu zaufać specjalistom z naszej agencji, którzy przy wsparciu najlepszych analitycznych programów, będą w stanie przygotować skuteczną strategię dla Twojej strony internetowej.

    Każdy rynek to inne wymogi, czyli dobranie odpowiedniej strategii dla pozycjonowania zagranicznego

    W przypadku pozycjonowania zagranicznego istotne są wymogi, które stawia dany rynek.
    Jednym z najważniejszych elementów, który należy zweryfikować, jest to, jaką końcówkę będzie miała nasza domena: .co.uk, .de, .fr, .com, .it, a może .es?
    Należy również przemyśleć, czy strona będzie miała kilka wersji językowych, czy użytkownicy sami mają wybierać język.

    Ponadto każdy rynek rządzi się innymi prawami nawet w takich kwestiach, jak:

    • sposób nawigacji po stronie,
    • konstrukcji ścieżki zakupowej,
    • preferencje dotyczące treści na stronie,
    • lokalne przepisy i standardy dotyczące reklamy i marketingu.

    Przykładowo, w Japonii dominują strony internetowe z minimalnym interfejsem i tekstami, skupiające się na zdjęciach, a także preferuje się pastelowe kolory i minimalistyczny design. Z kolei w Arabii Saudyjskiej warto pamiętać o ograniczeniach w zakresie wykorzystania niektórych symboli czy słów związanych z religią.

      Krótki proces

      Jak rozpocząć efektywne pozycjonowanie?

      1
      Audyt
      2
      Konsultacja
      3
      Rozpoczęcie współpracy

      Na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu zagranicznym?

      Aby odnieść sukces na rynkach zagranicznych skoncentruj się na tych obszarach:

      Analiza konkurencji

      Istotnym krokiem w pozycjonowaniu zagranicznym jest również dokładna analiza konkurencji. Wszakże nie wystarczy wybór właściwych fraz kluczowych, jeśli na rynku już istnieją silne firmy, które dominują w wynikach wyszukiwania.

      Lokalizacja treści na stronie internetowej

      Odpowiednio przygotowana treść na stronie internetowej to klucz do sukcesu w pozycjonowaniu zagranicznym. Treść powinna być zgodna z wymaganiami danego rynku i dostosowana do preferencji lokalnych użytkowników.

      Responsywność na urządzeniach mobilnych

      W wielu krajach korzystanie z urządzeń mobilnych jest bardziej popularne niż z tradycyjnych komputerów, więc warto zadbać o optymalne dostosowanie strony do takiego sposobu korzystania z niej.

      Zdobądź nowe rynki dzięki pozycjonowaniu zagranicznemu

      Pozycjonowanie zagraniczne to proces skomplikowany i wymagający odpowiedniego przygotowania. Kluczem do sukcesu jest dokładna analiza rynku, konkurencji i fraz kluczowych oraz dostosowanie treści na stronie internetowej do wymagań i preferencji lokalnych użytkowników.

      Warto zaufać specjalistom w tej dziedzinie, którzy posiadają doświadczenie w pozycjonowaniu stron zagranicznych oraz wiedzę na temat specyfiki poszczególnych rynków. Dzięki temu będziesz mógł skutecznie dotrzeć do nowych klientów i rozwinąć swoją działalność na międzynarodową skalę.

      Masz pytania albo jesteś już zdecydowany?