Pozycjonowanie sklepu internetowego

W propseo uważamy, że oprócz ustalonego celu liczy się droga, jaką trzeba przebyć. Dlatego do każdego projektu podchodzimy w pełni indywidualnie, wyznaczając kamienie milowe podczas całego okresu współpracy.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych – czym jest?

    Skuteczne pozycjonowanie stron www może być niezwykle potężnym narzędziem dla sprzedawców e-commerce, napędzającym większy ruch organiczny i optymalizującym pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania, aby jak najlepiej wykorzystać możliwości sprzedaży online.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga czegoś więcej niż tylko szybkiej konfiguracji. Dopiero staranne opracowanie treści i optymalizacja pod kątem słów kluczowych, a także środki techniczne, takie jak zwiększona szybkość ładowania, kompatybilność z urządzeniami mobilnymi i bezpieczeństwo, pozwolą sklepowi osiągnąć pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania. Podjęcie tego wyzwania gwarantuje zwiększenie widoczności Twojego biznesu – upewnij się więc, że nie pominiesz żadnego z istotnych kroków!

    Aby sklep internetowy odniósł sukces, równie ważny, jak zarządzanie treścią, jest link building. Wysokiej jakości i naturalne linki do strony zwiększają jej widoczność w wynikach wyszukiwania i przyciągają potencjalnych klientów. Monitorowanie ich skuteczności pozwala również na wprowadzanie poprawek, gdy jest to konieczne, aby sprostać zmieniającym się potrzebom biznesowym. Utrzymywanie świeżych, unikalnych materiałów, dodatkowo zachęca odwiedzających – nie ma więc wymówki, by nie wyprzedzać konkurencji!

    Dzięki zastosowaniu skutecznych technik SEO w optymalizacji sklepu internetowego można zagwarantować, że większa liczba potencjalnych klientów znajdzie i odwiedzi stronę sklepu. Opanowanie tych strategii jest procesem czasochłonnym, dlatego z pomocą przychodzimy my – propseo, czyli właściwi eksperci, którzy zadbają o to, aby uzyskać wyniki zwiększające widoczność Twojej firmy w wyszukiwarkach.

      Krótki proces

      Jak rozpocząć efektywne pozycjonowanie?

      1
      Audyt
      2
      Konsultacja
      3
      Rozpoczęcie współpracy

      Jakie korzyści niesie ze sobą pozycjonowanie sklepu internetowego? 

      Pozycjonowanie sklepu internetowego może przynieść wiele korzyści dla jego właściciela, a poniżej przedstawiamy konkrety:

      Zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania

      Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala na zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Dzięki temu potencjalni klienci łatwiej znajdą Twoją stronę.

      Zwiększenie liczby odwiedzin na stronie internetowe

      Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala na zwiększenie liczby odwiedzin na stronie internetowej. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym większa liczba osób odwiedzi Twoją stronę internetową.

      Zwiększenie liczby potencjalnych klientów

      SEO dla Twojego sklepu internetowego umożliwia dotarcie do miejsc, gdzie znajdują się Twoi klienci. Dzięki zwiększeniu widoczności e-commerce więcej osób będzie miało okazję zapoznać się z Twoją ofertą.

      Zwiększenie sprzedaży

      Zwiększenie liczby odwiedzin sklepu internetowego pozytywnie wpływa na sprzedaż. Im więcej osób odwiedzi Twoją stronę internetową, tym większa szansa na zwiększenie liczby zamówień.

      Poprawa wizerunku firmy

      Pozycjonowanie sklepu internetowego pozytywnie wpływa na wizerunek firmy. Dzięki zwiększeniu widoczności w Google firma zyskuje na wiarygodności i zaufaniu klientów.

      Google

      Jak Google pozycjonuje sklepy?

      Z prawie 90% udziałem w globalnym rynku wyszukiwarek, Google jest niewątpliwie potęgą, jeśli chodzi o ranking stron internetowych.

      1
      Algorytm Panda

      został wprowadzony w 2011 roku, miał na celu znacznie zmienić sposób, w jaki wyniki wyszukiwania są oceniane i prezentowane użytkownikom. Ta nowa formuła oceny była zaprojektowana w celu identyfikacji i penalizowania stron internetowych, które oferują treści o niskiej jakości, wprowadzając tym samym szereg zmian w hierarchii wyników wyszukiwania.

      2
      Algorytm Pingwin

      algorytm ten został wprowadzony w 2012 roku i służy do zwalczania nieuczciwych praktyk SEO, takich jak spamowanie linkami. Algorytm Penguin penalizuje strony, które wykorzystują nieuczciwe praktyki dotyczące linkbuildingu.

      3
      Algorytm Koliber

      wprowadzony w 2013 roku, algorytm Hummingbird, opiera się na zrozumieniu intencji wyszukiwania użytkownika, a nie tylko na dopasowaniu słów kluczowych. Algorytm ten uwzględnia kontekst i semantykę zapytania użytkownika, aby wyświetlić wyniki wyszukiwania bardziej trafne do ich potrzeb.

      4
      Algorytm Mobilgeddon

      wprowadzony w 2015 roku, algorytm ten penalizuje strony, które nie są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Wynagradza serwisy, które są responsywne i łatwe w obsłudze na urządzeniach mobilnych.

      5
      Algorytm RankBrain

      wprowadzony w 2015 roku algorytm jest sztuczną inteligencją wykorzystywaną przez Google do interpretacji zapytań użytkowników. Algorytm ten uczy się na bieżąco i dostosowuje frazy do zapytań użytkowników.

      Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?

      Jeśli zastanawiasz się nad podjęciem działań zwiększających widoczność Twojej strony internetowej w wyszukiwarce Google, musisz zastanowić się nad szeregiem aspektów, które mają wpływ na powodzenie inwestycji, jaką bez wątpienia jest pozycjonowanie. Jednym z nich jest odpowiednie określenie budżetu, jakim będzie operował freelancer lub agencja, która będzie odpowiedzialna za wdrożenie wcześniej przygotowanej strategii.

      Jak określić budżet przeznaczany na pozycjonowanie?

      Określenie budżetu powinno być ściśle skorelowane z celami biznesowymi przedsiębiorstwa, które chce rozpocząć działania pozycjonowania. Prowadząc dialog z potencjalnymi klientami, zawsze starannie chcemy poznać każdy z segmentów, który jest ważny w perspektywie skalowania działalności. Takie podejście pozwala nam w pełni zrozumieć potrzeby, co finalnie przekłada się na obranie odpowiedniej strategii, która pozwoli na osiągniecie założonych celów.

      W celu odpowiedniego dobrania budżetu musimy zwrócić uwagę na elementy, w których finanse odgrywają rolę kluczową.

      • Konkurencja — pozycjonowanie możemy porównać do długodystansowego wyścigu, firmy, które przystąpiły do tego wyścigu przed nami, są uprzywilejowane możliwością zajęcia wyższych pozycji w wynikach wyszukiwań. Im więcej stron walczy o wyższe pozycje tym przeznaczane środki i czas będą proporcjonalnie większe. Bazując na konkurencji, możemy szacunkowo określić, jak dużo treści musimy zaimplementować na naszą stronę oraz jaki budżet przeznaczyć na budowę profilu linkowego.
      • Wybór fraz kluczowych — konkretniej ich konkurencyjność, dzięki takim programom jak Semrush czy Ahrefs jesteśmy w stanie ustalić, jaka droga czeka nas do zdobycia pierwszej strony w Google. Podczas analizy słów kluczowych warto zastanowić się nad poszukaniem alternatywnych fraz, które będą spełniały oczekiwania w perspektywie postawionych celów, a które będą mniej konkurencyjne. Wówczas zdobycie wyższych pozycji na frazy z mniejszym potencjałem może okazać się bardziej opłacalne niż toczenie batalii o słowa kluczowe, na które wszystkie firmy w branży chcą wyświetlać się wysoko.
      • Wielkość strony — jest kolejnym aspektem, który ma bezpośredni wpływ na wysokość budżetu. Ilość podstron, jakie chcemy pozycjonować, jest wprost związana z segmentami takim jak zakres optymalizacji technicznej serwisu, planowana rozbudowa treści czy pozyskiwanie linków, które indywidualnie są faktorami składającymi się na całość budżetu.
      • Czas — znając każdy z wyżej wymienionych segmentów i wiedząc, ile potrzebujemy nakładu pracy w kontekście kluczowych wskaźników odpowiadających za SEO, określając budżet, jesteśmy w stanie manipulować czasem, w jakim otrzymamy założone efekty.

      SEO jest inwestycją długoterminową i tak jak każda inwestycja jest obarczona szansą niepowodzenia. Aby ją zminimalizować, koniecznym jest przeprowadzenie wnikliwej analizy, w której skład wchodzi dobranie strategii finansowej na podstawie wyżej wymienionych elementów. Bazując na nich, jesteśmy w stanie szacunkowo ocenić, ile taka inwestycja będzie nas kosztowała oraz po jakim czasie możemy spodziewać się gratyfikacji z podjętych działań.

      Masz pytania albo jesteś już zdecydowany?