Jak przeprowadzamy audyt danych struktrualnych Twojej strony internetowej?
Jaki jest wpływ danych strukturalnych na CTR?
Poprawnie zaimplementowane dane strukturalne mogą pomóc w wygenerowaniu bogatszych fragmentów w wynikach wyszukiwania. Te fragmenty, takie jak oceny, gwiazdki, obrazy, ceny produktów, recenzje itp., przyciągają uwagę użytkowników i wyróżniają się w stosunku do innych wyników. To z kolei zwiększa szansę na kliknięcie w link do Twojej strony.
Dane strukturalne mogą dostarczać dodatkowych informacji w wynikach wyszukiwania, które są istotne dla użytkowników. Na przykład, jeśli Twoja strona jest sklepem internetowym, dane strukturalne mogą zawierać informacje o dostępności produktów, cenach, ocenach klientów.
Jeśli Twoja firma ma panel wiedzy (Knowledge Panel) w wynikach wyszukiwania, dane strukturalne mogą wpływać na zawartość tego panelu. Poprawnie oznaczone informacje, takie jak dane kontaktowe, godziny otwarcia, adresy, recenzje, ocen. Mogą ułatwić użytkownikom dostęp do tych informacji bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
Dane strukturalne są również istotne w kontekście rosnącej popularności wyszukiwania głosowego. Wyszukiwarki głosowe często polegają na danych strukturalnych do dostarczania odpowiedzi na pytania użytkowników. Jeśli Twoja strona ma odpowiednio oznaczone dane strukturalne, istnieje większe prawdopodobieństwo, że zostanie wybrana jako źródło odpowiedzi, co może zwiększyć ruch na stronie.