SEO

Sukces sklepu erotycznego – jak robić skuteczne SEO za 2000 zł?

Data
28 sierpnia, 2023
Branża
Sklepy erotyczne
Typ projektu
SEO
Czas realizacji
14 miesięcy

Wyniki naszej pracy

259%

Wzrost słów kluczowych

840%

Wzrost ruchu organicznego

43%

Wzrost rentowności

Główne wyzwania:

Cenzura i zasady – sama tematyka może uniemożliwić skuteczne pozycjonowanie poprzez konwencjonalne techniki SEO. Niekiedy, nawet jeśli strona nie narusza wyraźnie tych zasad, może zostać ona oznaczona jako nieodpowiednia lub zablokowana.

Konkurencja – branża erotyczna jest niezwykle konkurencyjna. Istnieje wiele stron internetowych, sklepów i usług, które rywalizują o uwagę tych samych użytkowników. Pozyskanie widoczności w tak zatłoczonym rynku jest bardzo trudne.

Pozyskiwanie linków – budowanie profilu linkowego jest kluczowym elementem pozycjonowania, ale w przypadku branży erotycznej jest wyjątkowo trudne. Wielu wydawców odrzuca propozycję stworzenia artykułów blogowych, czy poradników na ich serwisach, co znacznie ogranicza pole do skutecznego prowadzania linkbuldingu.

Główne cele

  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • zwiększenie przychodów generowanych na sklepie,
  • budowa świadomości marki.

Wykonane działania

  • analiza branży oraz konkurencji, oraz zaproponowanie budżetu,
  • przygotowanie strategii,
  • optymalizacja techniczna,
  • rozbudowa oraz aktualizacja contentu,
  • analiza profilu linkowego.

Analiza branży oraz konkurencji i budżet

Analizie poddaliśmy top 5 sklepów erotycznych, które osiągały najlepsze wyniki w kwestii ruchu organicznego.

Przeanalizowaliśmy ilość oraz jakość pozyskiwanych przez nich domen.

Naszą wycenę opraliśmy na kilku głównych aspektach:

  • Historia domeny,
  • aktualny profil linkowy,
  • ilość linków do pozyskania, 
  • ilość treści znajdująca się na stronie, 
  • ilość treści publikowanej przez konkurencję,
  • ilość elementów wymagających poprawy pod kątem technicznym. 

Pozytywne aspekty strony

  • Strona ma bardzo dobrą historię, 
  • aktualny profil linkowy w większym stopniu pokrywa się z tym co posiada konkurencja, 
  • bardzo duża ilość treści na stronie w formie opisów kategorii oraz w formie artykułów blogowych, których ilość wynosiła około 120.

Analiza branży oraz konkurencji i budżet

Bazując na tych informacjach, projekt został wyceniony na kwotę 2000 złotych netto w skali miesiąca, tak niską wycenę opieraliśmy na powyższych czynnikach, dodatkowo szacowaliśmy, że po około 12 miesiącach spokojnie będziemy mogli zaproponować zwiększenie budżetu, gdyż inwestycja będzie się zwracała, co pozwoli na przeznaczenie dodatkowych środków w ten kanał pozyskiwania klientów.

W przypadku chęci pogłębienia wiedzy w zakresie budżetowania projektów z pomocą przyjdzie nasz cennik pozycjonowania stron.

Optymalizacja techniczna

Rozpoczynając każdy z projektów, najwięcej mocy przerobowych poświęcamy kwestią technicznym strony, są to fundamenty, które w późniejszych etapach projektu mają kluczowy wpływ na to, czy witryna będzie rosła, czy też nie. Byliśmy również świadomi tego, że nie jesteśmy ewentualnych niedociągnięć technicznych przykryć większą ilością droższych linków.

Prace optymalizacyjne (1 miesiąc)

  • Analiza i odświeżenie tytułów stron,
  • dodanie mikrodanych,
  • stworzenie hierarchii nagłówków,
  • poprawa struktury strony, 
  • usunięcie i stworzenie przekierowań kategorii duplikujących, 
  • 46% adresów URL posiadało mixed content, 
  • dodatkowo wraz z pomocą klienta przerobiliśmy około 450 nagłówków oraz tytułów produktów końcowych,
  • optymalizacja linkowania wewnętrznego między głównymi kategoriami oraz podkategoriami,
  • optymalizacja crawl budgetu.

Optymalizacja techniczna

Po wprowadzeniu zmian mieliśmy pewność, że obraliśmy odpowiednią drogę, gdyż strona zareagowała natychmiastowo, co również uświadczyło nas w przekonaniu, że będzie ona wartościowa dla wyszukiwarki, która przyznała jej wysoki crawl budget.

Prace optymalizacyjne

Optymalizacja techniczna

Po dwóch miesiącach od wprowadzenia optymalizacji uzyskaliśmy bardzo dobre wyniki, które oczywiście na tym etapie projektu kompletnie nie przekładały się na ilość i wartość koszyków, natomiast napawały optymizmem na kolejne miesiące.

Prace optymalizacyjne (2 miesiąc)

Słowa kluczowe przed wprowadzeniem optymalizacji

TOP3

2053

TOP10

61

Słowa kluczowe po wprowadzeniu optymalizacji

TOP3

2868 (+809)

TOP10

105 (+44)

Rozbudowa oraz aktualizacja contentu

Strona posiadała około 120 artykułów blogowych oraz poradników, porównując te liczby do konkurencji, byliśmy pewni, że witryna obszernie pokrywa temat i spełnia wszelkie warunki, jeśli chodzi o topical authority, o którym więcej można poczytać tutaj.

Tworząc plan pisania treści, mocno skupiliśmy się na działaniach konkurencji, analizując, ile treści posiadają na danej kategorii produktowej, oraz w jaki sposób pokrywają temat, sprawdzając, czy odpowiadają na wszystkie pytania, jakie mogą zadawać potencjalni klienci.

Content plan

Według tego schematu wyznaczyliśmy plan, który zawierał wytyczne dotyczące:

  • wolumen treści, 
  • ilość nagłówków, 
  • główne słowa kluczowe oraz longtaile, na które chcieliśmy pozycjonować daną podstronę.

 

Profil linkowy

Profil linkowy w ogólnym założeniu jest najbardziej newralgicznym punktem każdego z projektów, dodatkowo działając w takiej branży, często odbijaliśmy się od ściany, chcąc publikować artykuły na portalach, które według nas mogłyby przynieść najwięcej korzyści.

Obierając strategię dotyczącą linkbuildingu, początkowo przeanalizowaliśmy praktycznie każdy link prowadzący do strony i decydując czy chcemy go zostawić, czy też zgłosić do wyszukiwarki, w celu jego usunięcia.

Do witryny odsyłało bardzo dużo domen, które charakteryzowały się niską oceną DR oraz brakiem ruchu, same strony były o charakterystyce typowo spamerskiej.

Profil linkowy

Profil linkowy

W największym piku domena była zasilana przez około 335 domen, po zrzeknięciu się linków toksycznych, zostało ich około 262.

Profil linkowy

Profil linkowy

Wyznaczając punkt nowego startu w dalszym ciągu, realizowaliśmy strategię budowy profilu linkowego poprzez uzupełnianie o artykuły sponsorowane, fora oraz katalogi.
Artykuły sponsorowane opieraliśmy na działaniach konkurencji oraz sami wyznaczaliśmy nowe ścieżki, szukając jakościowych miejsc do umieszczania artykułów sponsorowanych.

Profil linkowy

Profil linkowy

Warto zaznaczyć, że po wprowadzeniu tych zmian strona dość szybko również na nią zareagowała. Po wprowadzeniu zmian ruch na stronie zwiększył się z poziomu 3 275 na 10 405 wejść w skali miesiąca.

Profil linkowy

Podsumowanie

Podsumowując, przytoczony projekt pokazuje, jak istotne jest przeprowadzenie dogłębnej analizy obejmującej stronę oraz przede wszystkim to, co poza nią, czyli profil linkowy i działania konkurencji. Dobrze przeprowadzona diagnoza i wyznaczenie priorytetów pozwoliło na osiągnięcie tak spektakularnego wyniku.

Aktualnie, po zwiększeniu budżetu, celem jest ustabilizowanie pozycji jednego z największych sklepów erotycznych w Polsce, a następnie próba przebicia się do ścisłej czołówki sklepów w tej branży.

Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, korzystając z doświadczeń i wcześniej przygotowanych strategii, które działają. Jeśli chcesz, żeby nasi specjaliści przyjrzeli się Twojemu biznesowi online, zarezerwuj bezpłatną konsultację.

Finalne rezultaty

Zapytaj o strategię

Darmowa konsultacja