TOP3
2053
Wzrost słów kluczowych
Wzrost ruchu organicznego
Wzrost rentowności
Cenzura i zasady – sama tematyka może uniemożliwić skuteczne pozycjonowanie poprzez konwencjonalne techniki SEO. Niekiedy, nawet jeśli strona nie narusza wyraźnie tych zasad, może zostać ona oznaczona jako nieodpowiednia lub zablokowana.
Konkurencja – branża erotyczna jest niezwykle konkurencyjna. Istnieje wiele stron internetowych, sklepów i usług, które rywalizują o uwagę tych samych użytkowników. Pozyskanie widoczności w tak zatłoczonym rynku jest bardzo trudne.
Pozyskiwanie linków – budowanie profilu linkowego jest kluczowym elementem pozycjonowania, ale w przypadku branży erotycznej jest wyjątkowo trudne. Wielu wydawców odrzuca propozycję stworzenia artykułów blogowych, czy poradników na ich serwisach, co znacznie ogranicza pole do skutecznego prowadzania linkbuldingu.
Analizie poddaliśmy top 5 sklepów erotycznych, które osiągały najlepsze wyniki w kwestii ruchu organicznego.
Przeanalizowaliśmy ilość oraz jakość pozyskiwanych przez nich domen.
Bazując na tych informacjach, projekt został wyceniony na kwotę 2000 złotych netto w skali miesiąca, tak niską wycenę opieraliśmy na powyższych czynnikach, dodatkowo szacowaliśmy, że po około 12 miesiącach spokojnie będziemy mogli zaproponować zwiększenie budżetu, gdyż inwestycja będzie się zwracała, co pozwoli na przeznaczenie dodatkowych środków w ten kanał pozyskiwania klientów.
W przypadku chęci pogłębienia wiedzy w zakresie budżetowania projektów z pomocą przyjdzie nasz cennik pozycjonowania stron.
Rozpoczynając każdy z projektów, najwięcej mocy przerobowych poświęcamy kwestią technicznym strony, są to fundamenty, które w późniejszych etapach projektu mają kluczowy wpływ na to, czy witryna będzie rosła, czy też nie. Byliśmy również świadomi tego, że nie jesteśmy ewentualnych niedociągnięć technicznych przykryć większą ilością droższych linków.
Po wprowadzeniu zmian mieliśmy pewność, że obraliśmy odpowiednią drogę, gdyż strona zareagowała natychmiastowo, co również uświadczyło nas w przekonaniu, że będzie ona wartościowa dla wyszukiwarki, która przyznała jej wysoki crawl budget.
Po dwóch miesiącach od wprowadzenia optymalizacji uzyskaliśmy bardzo dobre wyniki, które oczywiście na tym etapie projektu kompletnie nie przekładały się na ilość i wartość koszyków, natomiast napawały optymizmem na kolejne miesiące.
2053
61
2868 (+809)
105 (+44)
Strona posiadała około 120 artykułów blogowych oraz poradników, porównując te liczby do konkurencji, byliśmy pewni, że witryna obszernie pokrywa temat i spełnia wszelkie warunki, jeśli chodzi o topical authority, o którym więcej można poczytać tutaj.
Tworząc plan pisania treści, mocno skupiliśmy się na działaniach konkurencji, analizując, ile treści posiadają na danej kategorii produktowej, oraz w jaki sposób pokrywają temat, sprawdzając, czy odpowiadają na wszystkie pytania, jakie mogą zadawać potencjalni klienci.
Według tego schematu wyznaczyliśmy plan, który zawierał wytyczne dotyczące:
Profil linkowy w ogólnym założeniu jest najbardziej newralgicznym punktem każdego z projektów, dodatkowo działając w takiej branży, często odbijaliśmy się od ściany, chcąc publikować artykuły na portalach, które według nas mogłyby przynieść najwięcej korzyści.
Obierając strategię dotyczącą linkbuildingu, początkowo przeanalizowaliśmy praktycznie każdy link prowadzący do strony i decydując czy chcemy go zostawić, czy też zgłosić do wyszukiwarki, w celu jego usunięcia.
Do witryny odsyłało bardzo dużo domen, które charakteryzowały się niską oceną DR oraz brakiem ruchu, same strony były o charakterystyce typowo spamerskiej.
W największym piku domena była zasilana przez około 335 domen, po zrzeknięciu się linków toksycznych, zostało ich około 262.
Wyznaczając punkt nowego startu w dalszym ciągu, realizowaliśmy strategię budowy profilu linkowego poprzez uzupełnianie o artykuły sponsorowane, fora oraz katalogi.
Artykuły sponsorowane opieraliśmy na działaniach konkurencji oraz sami wyznaczaliśmy nowe ścieżki, szukając jakościowych miejsc do umieszczania artykułów sponsorowanych.
Warto zaznaczyć, że po wprowadzeniu tych zmian strona dość szybko również na nią zareagowała. Po wprowadzeniu zmian ruch na stronie zwiększył się z poziomu 3 275 na 10 405 wejść w skali miesiąca.
Podsumowując, przytoczony projekt pokazuje, jak istotne jest przeprowadzenie dogłębnej analizy obejmującej stronę oraz przede wszystkim to, co poza nią, czyli profil linkowy i działania konkurencji. Dobrze przeprowadzona diagnoza i wyznaczenie priorytetów pozwoliło na osiągnięcie tak spektakularnego wyniku.
Aktualnie, po zwiększeniu budżetu, celem jest ustabilizowanie pozycji jednego z największych sklepów erotycznych w Polsce, a następnie próba przebicia się do ścisłej czołówki sklepów w tej branży.
Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, korzystając z doświadczeń i wcześniej przygotowanych strategii, które działają. Jeśli chcesz, żeby nasi specjaliści przyjrzeli się Twojemu biznesowi online, zarezerwuj bezpłatną konsultację.